گزارشی ازوضعیت سازمان نظام مهندسی استان کرمانشاه PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط ali.r   
سه شنبه 05 بهمن 1389 ساعت 16:30

 

  

 

آیا میدانید در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه چه میگذرد ؟

 

 

نظام مهندسی کرمانشاه دارای بیش از چهار هزار عضو می باشد ، که تقریباً نیمی از آنها هنوز فاقد پروانه هستند

 

هر مهندس در دفتر مشخصی در یک شهرستان فعالیت می کند و در پروانه اشتغال و کارت عضویت هر عضو کدی وجود دارد که شهر محل فعالیت وی را مشخص می نماید

.

 

نود ونه درصد مهندسان کرمانشاه اعم از طراح یا ناظر در دفاتر مهندسی مشخصی فعالیت دارند و سازمان کارها را از طریق سیستم به دفاتر ارجاع می کند.

 

 

حدود150دفتر مهندسی طرح و نظارت در شهر فعالیت دارند که کار طراحی و نظارت را انجام میدهند و ارائه خدمات طراحی بصورت صوری تقریباً وجود ندارند.

از سال 82 الزام مجری در ساختمانها شروع شده و در حال حاضر ساختمانهای بالای 750 متر مربع دارای مجری دارای صلاحیت هستند و هیات چهار نفره استان مصوب نموده است که از ابتدای سال 90 کلیه ساختمان ها باید دارای مجری باشند.

حدود 90 مجری حقوقی و 40 مجری حقیقی در حال حاضر فعالیت میکنند.

 

کنترل ضوابط شهرسازی و کنترل طراحی سازمان بصورت یکجا در سازمان نظام مهندسی انجام میشود و مسئولان کنترل شهر داری نیز برای این امر در سازمان مستقر می باشند.

 

 

 

از سال 85 در شهر کرمانشاه شناسنامه فنی برای ساختمانها صادر میشود و تا کنون حدود چهار هزار شناسنامه صادر شده است و در سایر شهر های استان نیز این روند از 20 مهر 89 آغاز شده است .

 

 

برای ساختمان نظام مهندسی، زمینی به مساحت 7500 متر مربع در کنار استانداری خریداری شده است وبرای ساخت آن برنامه ریزی شده است.

 

کار طراحی و نظارت و اجرای مسکن مهر در استان از طریق مهندسان سازمان نظام مهندسی انجام میشود.

 

همکاری خوبی بین سازمان و سازمان مسکن واستانداری وشهرداری بر قرار است وکمیته کارشناسی هیات چهار نفره هر هفته و یا حداکثر 15 روز یکبار تشکیل میشود وبرای حل بسیاری از مشکلات راه حل ارایه میکند.

هیات چهار نفره استان بصورت موردی تشکیل شده و در مواقع لزوم نماینده بنیاد مسکن نیز حضورمیابد

.

 

 

کار شهرکهای صنعتی به موجب تفاهم نامه از طریق سازمان انجام میشود و همچنین کارهای خارج از محدوده شهرها با توجه به تقاهم نامه با بنیاد مسکن توسط اعضا سازمان انجام میشود.

 

برای هیات اجرائی دفاتر نمایندگی ، سه نفر توسط اعضاء مقیم هر شهرستان انتخاب میشوند که تعیین سمت آنها بعنوان رئیس یا نایب رئیس یا دبیر با هیات مدیره سازمان استان است.

 

ارجاع بازرسی گاز بصورت متمرکز در سازمان مرکزی انجام میشود.

 

بیمه مسئولیت حرفه ای مهندسان از طریق سازمان بصورت رایگان انجام میشود و 50% بیمه تکمیلی درمان را نیز سازمان می پردازد. کلاسهای آموزشی رایگان و سالنهای ورزشی بصورت رایگان برای اعضاء در نظر گرفته شده است.

 

پروزه ای در قالب تعاونی مسکن مهر برای 1000 نفر اعضاء جدید سازمان درمکان مناسبی در حال ساخت می باشد.

 

نظر
افزودن جدید جستجو RSS
SAMAN FATAHI  - مهندس برق   |2011-04-14 17:47:36
سلام باعرض روز بخیر وخسته نباشید
من دنبال مهندسی به اسم خانم سارا اسفندیاری میگردم.ایشون
استاد من بودنند.درباره یه پروژوه میخوام با ایشون مشورت کنم اما نمیدونم کجا هستند.لطفا کمکم
کنید.09189931276فتاحی
sara   |2012-01-15 04:28:08
مشخصات بیشتری از ایشون برام میگید؟
mohamad  - مسكن مهر   |2011-06-19 03:51:57
باسلام.درخصوصثبت نام جديدبراي مسكن مهردرسازمان چكار بايد كرد.وچه مدت طول ميكشد تا به نتيجه
برسد
ناشناس   |2011-08-08 22:10:10
لطفا اعلام فرماییدجهت ارتقا پایه مهندسان عضو تاکنون چه کارهایی انجام شده متاسفانه قریب یک
سال ونیم موضوع بلاتکلیف است
مسلم قاسم نژاد  - بیکاری   |2011-08-16 17:38:15
سلام.باتشکراززحمات وفعالیتهای که انجام میدین.ازکارورزی خبری نشد.؟یا مرکز خدماتها دوباره
نیرو نمیگیرن؟
کریم قنبری  - مهندس نخبه علمی   |2011-10-13 20:45:28
سلام-باعرض ادب وارادت اینجانب کریم قنبری با13 موردثبت اختراع و4 مدال جهانی و17 مورمقاله داخلی
ملی وبین المللی دراتحادیه اروپاوامریکا:آیامقالات ومدالهای جهانی درنحوه کسب پروانه بنده
تاثیرخواهدداشت؟آیاریاست نظام مهندسی ویاقانون مربوطه تسهیلاتی دراختیارنخبگان
قرارخواهندگذاشت؟ممنون ازراهنمایهای اعضای محترم هیت مدیره
قنبری
عليرضا   |2012-03-04 02:05:30
واقعا براي يك سازمان با اين عظمت مايه شرمساريه وقتي كه آدرس سايت اون رو تايپ ميكني با اين
پيغام مواجه ميشي:
اين دامنه به فروش ميرسد.
شمام امتحان كنيد:http://nezamksh.ir/
sahartaherabadi  - جذب نیرو   |2012-05-16 06:35:07
سلام ، من فارغ التحصیل رشته مهندسی شهرسازی هستم و در حال حاضر هیچ جای مشغول به کار نیستم از شما
درخواست دارم اگر کسی یا جایی میشناسید که احتیاج به نیرو داره به من معرفی کنید در ضمن حتی اگر به
صورت رایگان کار کنم، در واقع بیشتر به دنبال کسب تجربه هستم
ناشناس  - ریزش نمای آپارتمان نوساز در کرمانشاه   |2013-02-10 00:31:39
با کمال تاسف نمای آپارتمان تازه سازی که اشکال عمده به دلیل عدم نظارت مهندس ناظر و مجری ذیصلاح
داشته و شکایت ساکنین در این خصوص نیز از تاریخ 11 تیرماه 1390 به سازمان نظام مهندسی داده شده و تا
بحال بی نتیجه مانده است در روز پنجشنبه 2 مورخ 19بهمن ماه 1391 فروریخت! موضوع به کارشناس محترم
ماده 27 سازمان نظام مهندسی کرمانشاه ارجاع شده بود و جالب اینکه همزمان با آن چون ملک مذکور
اشکالات عمده در ساخت داشته و اجرای نقشه مصوب انجام نگردیده بود در کمال ناباوری کلیه نقشه های
مصوب از داخل ارگانهای مرتبط با موضوع از جمله شهرداری منطقه غیب شدند! و معلوم نیست چه بر سر
نقشه های ملک تازه ساز در گرانترین محله شهر(22بهمن-خیابان نوبهار-کوی 111) آمده؟! به لطف مهندس ناظر
و مجری ذیصلاح و مسئولین محترم نظام مهندسی کرمانشاه در تاریخ پنجشنبه 19 بهمن ماه نمای با سنگ های
یک متریی فروریختند و اگر کسی در حیلط ملک بود قطعا کشته میشد ! سازمان نظام مهندسی میبایستی بعلت
عدم رسیدگی به موضوع جواب بدهد که چرا مهندس ناظر و مجری ذیصلاح را به پای میز محاکمه نکشاند تا
نما سقوط کرد؟
چه کسی باید پاسخگو باشد؟ بیش از یکسال و نیم هیچکس رسیدگی نکرد تا نمای ملک فرو
ریخت و قبلا چندین بار کتبا به نظام مهندسی اعلام شده بود و پرونده آن در دادسرای شهر هم وجود
دارد!
خدا میداند که چند تا از این خلاف های عدم نظارت در کرمانشاه به انجام میرسد و کسی هم به کسی
نیست؟ شهر شهر فرنگ است و چه تماشا دارد که از همه رنگ است ! با احترام به همه مهندسان شایسته و
حامی حق مردم.
محمدعلی  - ش نمای ساختمان صحت دارد   |2013-02-10 13:16:31
با سلام و ادب و احترام خدمت مسئولین محترم نظام مهندسی کرمانشاه
ضمن تایید مورد حادثه در محل
فوق لطفا با کارشناس محترم ماده 27 نظام مهندسی جباب آقای جعفریخواه که آدرس محل را کاملا بلد
هستند و بطور کامل از مشکلات ملک مطلع میباشند اما بدلیل عدم دسترسی به نقشه های ملک گزارش ایشان
بیش از یکسال است که معلق مانده است برای دیدن سنگهای شکسته شده در اثر سقوط نما و ریزش آن به حیاط
مجتمع سامان و ملک مجاور به محل مراجعه بفرمایید شاید با دیدن این صحنه بالاخره یکی باورش شود که
وقتی ما داد میزدیم نما در حال سقوط است موضوع جدی بود و میبایستی جدی گرفته میشد. سوال اینجاست که
چرا مهنس ناظر و مجری ذیصلاح بازخواست نشدند و چرا نقشه های ساختمان در ارگان های مربوط به موضوع
به محض شکایت خریداران مفقود شد؟!!!! با تشکر
ناشناس  - بنده اسم خود را نوشته بودم   |2013-02-10 14:33:28
سلام مجدد و با تشکر از سایت خوب شما و درج مشکلات مردم در آن.
بنده اسم خودم را زمان ارسال خبر
مربوط به ریزش نمای ساختمان در کرمانشاه درج کردم نمیدانم چطور شده که دریافت نکرده اید و ناشناس
ثبت شده؟
بهرحال اسم بنده مهرداد هست و بدینوسیله باز هم از کلیه گردانندگان این سایت حامی حق و
مردم کمال تشکر را دارم. ایکاش میشد عکس های ریزش نمای ساختمان را برای شما ارسال کنم که ببینید چه
اتفاقی افتاده و ما علیرغم گرفتن وکیل و شکایات متعدد بدلیل ارتباط های غلط و خارج از عرف و خلاق و
قانون به هیچ نتیجه ای نرسیدیم تا نما سقوط کرد. کجای این مملکت آپارتمان فاقد نقشه در شهرداری و
حتی نظام مهندسی است؟ ناظرینی که هیچ نظارتی نداشته اند به محض مطلع شدن از شکایت خریداران دست
بکار شدند و کارشناس ماده 27 ضمن اینکه مشکلات بسیار جدی که ما از آن خبر نداشتیم را نیز متوجه شدند
اما چون نقشه ها به لطف ناظرین محترم مفقود شده کارشناس ماده 27 نمیتواند در خصوص مشکلات مهمتر از
نمای ساختمان که فرو ریخت گزارش خود را تهیه نماید! بخدا به ساکنین این مجتمع خیلی اجحف شده و جان
تک تک آنها نیز در خطر است و بارها به نظام مهندسی کرمانشاه اعلام-مراجعه و شکایت شده اما در این
شهر کسی به کسی نیست . درد دلی بود و درد دل بسیار است و بنده شما را به خداوند منان میسپارم. یا حق
علي  - تاييدمورد حادثه در محل و چندين مورد مشابه در شهر ك   |2013-02-11 00:24:58
با سلام و ادب و احترام خدمت مسئولین محترم نظام مهندسی کرمانشاه
با كمال تاسف از وضعيت بسيار نا
مناسب رسيدگي سازمان هاي مربوطه در كرمانشاه(نظام مهندسي - شهرداري و دادگستري) به شكابات مرتبط
با آپارتمان هاي نوساز- لطفا راهنمايي بفرمايد در مملكت اسلامي بجز نهادهاي فوق آيا نهاد ديگري
هم براي مراجعه و رسيدگي مناسب به اين موارد وجود دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سارا  - ریزش نمای آپارتمان نوساز!!!   |2013-02-11 04:08:32
با سلام و ابراز رضایت خاطر که بالاخره جایی برای شنیدن حرف دل ساکنین آپارتمان سامان پیدا شد. چه
بسیارند کسانیکه مثل ما خانه های به اصطلاح کلنگی (که سی سال از عمر آن گذشته و نما آن سالم است)
خویش را فروخته و به امید زندگی در محیط امن و سالمتر به اینطور آپارتمان ها نقل مکان میکنند.
دوستان مسئول گویا این چنین حوادث را از جمله بلایای طبیعی تلقی مینمایند!!!(قابل توجه ایشان در
دنیای مدرن با پیشگیری صحیح خسارات ناشی از چنین حوادثی نیز به حداقل میرسد.) ما وارث یک تمدن عظیم
در همین شهر هستیم که با گذشت صدها سال هنوز بناهای تاریخی آن, مهندسین دنیای مدرن را به وجد می
آورد. حیف مهندسین ما نیست که با مسامحه کاری و عدم نظارت صحیح جلوی چنین تخلفات بزرگ را نگرفته و
دامن خویش از آلودن به تبعات مالی و جانی هموطنان بی گناه خویش پاک نمیکنند. به امید اینکه
مسئولین محترم نظام مهندسی با اقدام دلسوزانه و قاطع خویش موجبات امنیت خاطر وسلامت جان ساکنین
را فراهم سازند. با احترام
محدعلي  - لطفا اين خبر را در صفحه اول سايت بگذاريد   |2013-02-12 17:23:21
سلام خدمت گردانندگان اين سايت تخصصي-فني و مردمي
ضمن تشكر مجدد از شما بخاطر انعكاس آنچه كه
نياز به توجه مسئولين محترم دارد ساكنين مجتمع صرفا بدليل اينكه مسئولين محترم نظام مهندسي مطلع
شوند و براي ديدن اتفاق حادث شده يا خودشان و يا كارشناس مورد اعتمادشان به محل بيايند از مدير
محترم سايت خواهشمند است بصورت يك نكته اطلاع رساني در صفحه اول سايت بنحوي كه خود صلاح ميدانند
اشاره اي به موضوع داشته باشند و به اين طريق به ساكنين كمك كنند.
كمك شما عزيزان بدين نحو ممكن
است از برو حوادث بعدي جلوگيري نمايد كه قطعا مايه خشنودي خداوند است.
با آرزوي سلامت براي شما و
خانواه محترمتان
مدیر سایت  - شرایط منتشر کردن خبر   |2013-02-13 05:12:43
هموطن عزیز
برای انتشار این اتفاق به صورت خبر نیاز به تصاویر حادثه و شرح واقعه می باشد.
در صورت
تمایل با اعلام ارسال خبر به ایمیل سایت این خبر به سرعت جهت اطلاع رسانی مسوولین ذیربط منتشر
خواهد شد
ناشناس  - مدیریت پروژه و دفتر مشاور مهندسی   |2013-09-14 01:42:09
با سلام بنده سال دوم ارشد مدیریت پروژه هستم و مایلم در یک دفتر مشاور ساختمان مشغول به کار
بشم.
ممنون میشم در این مورد بهم کمک کنید.
محمدرضاامینی  - بیمه   |2013-12-17 21:24:50
سلام. قرار بود سازمان مقداری از هزینه بیمه تامین اجتماعی مهندسینی که تحت پوشش سازمان بیمه شده
اند را بپردازد . امیدی به این مسئله هست؟
و اینکه سازمان چقدر موجودی در بانک دارد ؟
نوشتن نظر
نام:
ایمیل:
 
عنوان:
 
لطفا کد آنتی اسپم نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.

کامپوننت نظرات بر مطالب، جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا - http://www.joomla.ir"